Találatok

Tényleg beteg leszel, ha hideg kövön ücsörögsz?


Sok nő életét megkeseríti az ősz és a tél, ugyanis a hideg és nyirkos idő beköszöntével nagyobb eséllyel jelennek meg, vagy térnek vissza a húgyúti problémák. Ha valaki érzékenyebb rá, gyakrabban kínozzák az olyan kellemetlen tünetek, mint agyakori vizelési inger, a zavaros, véres, csípős vagy furcsa szagú vizelet, esetleg alhasi fájdalom. Kis odafigyeléssel azonban a bajok többsége megelőzhető.

Hideg pad, huzat és kilógó derékVeled is előfordult, hogy egy szép, napsütéses őszi, téli napon kirándulás közben leültél a padra, esetleg egy kőre, majd másnap már tízpercenként vetted célba a WC-t? Esetleg sokat vártál valakire a hidegben vagy fűtetlen, huzatos helyiségben ücsörögtél, és nem sokkal később érezted lent, hogy baj van? Gyakran hallani, hogy télen a helytelen öltözködés, a kilógó derék miatt alakul ki a húgyúti fertőzésekre jellemző klasszikus tünetcsoport. Az sem egyedi, hogy valakinél évről évre az első igazán hideg napokon jelentkezik a probléma.

A hideg felület csak katalizátorMindenekelőtt fontos megjegyezni, hogy a közhiedelemmel ellentétben a hideg nem betegít meg, és alulról sem fázol meg. A húgyúti problémákat csaknem 100 százalékban baktériumok okozzák, amik nem kívülről támadnak. Annyiban van összefüggésben a megbetegedés az időjárás között, hogy hideg hatására a vérkeringés rosszabb lesz, meggyengül a szervezet természetes védekezőképessége, és nem tud rendesen harcba szállni az addig is a húgyutakban lévő, ártalmatlan baktériumok ellen. Így azok gyorsan elszaporodnak, és gyulladást idéznek elő a hólyagban, a húgycsőben, rosszabb esetben a vesemedencét is érintik. Így védd ki a problémát! Ha hajlamosabb vagy a húgyúti fertőzésekre, még a melegebb időben is hideg kezed-lábad, különösen légy óvatos. Fontos a megelőzésben, hogy tartsd melegen a védeni kívánt területeket. A meleg zokni és cipő elengedhetetlen, ha hidegebbre, nyirkosabbra fordul az idő. Sőt, derékvédőt is beszerezhetsz. Ne mászkálj a lakásban mezítláb, mindig húzz papucsot. Ha hideg napon átfázva érsz haza, kortyolgass el egy csésze meleg teát. Nemcsak átmelegít, de még az immunrendszeredet is erősíti. Fontos a vitaminokban gazdag, egészséges táplálkozás. Sportolás után pedig feltétlenül cserélj zoknit, ruhát. Sokat segíthet még a meleg kamillás ülő-és lábfürdő. Sőt, egyes kutatások szerint napi 8-12 pohár víz elfogyasztásával csökkenthető a húgyúti fertőzés kialakulásának veszélye. Bizony, nem csak a kánikulában, télen is oda kell figyelni a megfelelő folyadék bevitelére. Ugye, arra pedig már fel sem kell hívni a figyelmedet, hogy ne ücsörögj a hideg kövön?



Az oldal tetejére